Valentine 2

‎Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarokatuh.


Baiklah,hari tu Mus ada memperkatakan mengenai topik valentine bukan? Tapi tiada fakta yang menyokong post tersebut.Baiklah.Hari ini Mus akan mempertengahkan fakta dan maksud sebenar valentine.


       "VALENTINE" adalah nama seorang paderi.Namanya Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini mengumumkan, isytiharkan, atau menjadikan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana menurut mereka Islam adalah ZALIM!!! Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini kerana hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol, sebagai HARI KASIH SAYANG....


        Hadis Rasulullah s.a.w:“Barang siapa yang meniru atau mengikuti suatu kaum (agama) maka dia termasuk kaum (agama) itu”.
Firman Allah s.w.t. dalam Surah AL Imran (keluarga Imran) ayat 85 :“Barangsiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka sekali-sekali tidaklah diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi”... Say no to valentine day,Islam is the love in every moment, not just one daya year.Katakan tidak pada hari valentine, cinta dalam Islam adalah setiap saat, bukan hanya satu hari dalam 1 Tahun.



        Jadi,bagaimanakah pendapat pembaca tentang hari valentine. Bagi sesiapa yang sudah mengetahui fakta ini,mungkin telah menyedari betapa bahayanya menyambut hari kekasih ini.


        Tanya pada hati dan diri masing-masing,adakah masih lagi anda berniat untuk meneruskan niat bagi menyambutnya (jikalau).Sesungguhnya,jauhilah diri anda dan juga melarang rakan-rakan anda untuk meneruskan niat menyambutnya.Kerana ini JELAS SEKALI menyimpang dari ajaran Allah swt dan ajran agama Islam.


        Mengulas post sebelum ini,tidak dinafikan lagi..di alam remaja ini,pelbagai godaan syaitan datang dan menganggu fikiran.Sekian sahaja post kali ini.




ASSALAMUALAIKUM :)




::pelik bukan blog kali ini,ini kerana Mus ingin beralih angin ingin meneruskan niat baik bagi mengulas post2 ke arah yang bermanfaat::

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Komen?