Auratmu



Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh

                Untuk kesekian kalinya,Mus sudah mengupdate blog ini buat kali ke  104 . Ini dianggap sebagai satu kejayaan yang agak membanggakan buat diri Mus sendiri.Tapi…apa tajuk post kali ni..?

                Memang agak sensitive bila disebut pasal aurat. Sama ada lelaki mahupun perempuan,memang ramai yang akan “tersentap” aka “terasa” bila disebut mengenai hal ini. Mengakui diri ini agak lemah kerana turut pernah melakukan hal ini namun Alhamdulillah,Mus hari demi hari cuba memperbaiki diri dan fikiran.

                Sekiranya anda yang disitu, disitu, dan disana (maaf) fikir orang yang berpakaian menutup aurat adalah seorang yang berfikiran kolot. ANDA SALAH SAMA SEKALI. Nak Mus ulang. Ops! Okay. Cukup cukup sudah. Hihi. Tetapi ternyata,mereka berpakaian tidak menututp aurat adalah lebih kurang mahupun sama seperti Arab Jahiliah.

                Maaflah jika dikatakan anda akan kelihatan bodoh sebenarnya dan bukannya kelihatan bagus apabila membuka aurat dengan sewenang-wenangnya. Perempuan yang menunjukkan rambut dan berpakaian ketat adalah lebih teruk rupanya apabila dibandingkan dengan monyet dihutan. Maafkan saya. Cubalah anda fikirkan sejenak. Alangkah nikmatnya apabila lelaki (selain adik beradik dan bapa dan datuk) pertama yang melihat aurat anda adalah suami anda yang sah. Ya. Seterusnya anak-anak anda dan cucumu. Bayangkanlah indahnya perkara tersebut. Ini belum lagi disentuh mengenai sentuh-menyentuh ye -__-

                Lelaki pula, pakailah pakaian yang kamu suka. Cuma lutut hingga pusat SAHAJA. Ini boleh diketogorikan sebagai dua benda sahaja…. PEHA dan KEMALUAN. Bukannya susah..Bukan. Fikirkan lah..Wahai kawan,kaum sahabat adam,teman temanku…fikirkan…bukannya anda terpaksa mati untuk menutup aurat pun.

                Istighfarlah, Insaflah, Bertaubatlah dan Renung-renungkanlah… Jika tidak mampu melakukannya secara mendadak,cuba lakukan secara “slow-slow”. Islam tidak pernah menyusahkan dan cuma kamu,kamu dan kamu (maafkan saya) saja yang menyusahkan perkara-perkara Islam.

                Sekian sahaja daripada saya,Mohd Mustaqim Bin Hussein..


Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Komen?